Tempur Brand Store -myymälöiden virallinen sivusto

Toimitus ja palautus


Toimitustapa Suomessa ja Ahvenanmaalla

Tyyny- ja pientilauksissa toimituskumppani on Posti, toimitus ovelle itsellesi sopivaan aikaan klo 9–21. Voit valita toimitusajan useista eri vaihtoehdoista ja lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella. Olethan etukäteen yhteydessä Tempuriin, jos et voi noutaa tai vastaanottaa tilaamasi pakettia.
Patja- ja sänkytilaukset toimitetaan valitsemamme rahtiyhtiön kautta. Rahtiyhtiö riippuu tilauksen toimituspaikkakunnasta ja tilauksen kollilukumäärästä. Rahtiyhtiöstä riippumatta toimitusperiaatteet ovat samat kaikissa patjatilauksissa. Kuljetusyhtiöstä ollaan yhteydessä asiakkaaseen ennen toimitusta, jotta sopiva toimitusajankohta voidaan sopia asiakkaan aikataulun mukaan. Patja- ja sänkytilauksissa tuotteet toimitetaan ulko-ovelle (kerrostalossa alaovelle).
Toimitusajat
Pientuotteet (tyynyt, matkatuotteet, lakanat, tyynyliinat ja peitot)
Pientuotteiden normaalit toimitusajat ovat 2 -4 arkipäivää. Erikoiskokoisten lakanoiden toimitusaika saattaa olla pidempi, riippuen varastotilanteestamme.
Isot tuotteet (patjat, sängyt ja sijauspatjat)
Isompien, normaalikokoisten tuotteiden normaali toimitusaika on 14-28 arkipäivää. Erikoiskoot ja harvemmin myydyt tuotekoot, kuten sinkkukoot 105 – 120×200 cm toimitetaan useimmiten pitkällä toimitusajalla eli noin 10-12 viikossa. Tarkemmat toimitusaikatiedot erikoiskokoisille tuotteille saat tarvittaessa asiakaspavelustamme.
Toimituskulut
Verkkokaupassamme toimituskulu määrittyy tuotteen koon mukaan, pienemmissä tuotteissa (vuodevaatteet, tyynyt, pienemmät matkatuotteet) toimitusmaksu on 5 €, ja voit valita tuotteen toimituksen joko kotiin ulko-ovelle, tai lähimpään postiin. Isommissa tuotteissa (sijauspatjat, patjat ja sängyt) tuotteiden toimitusmaksu on 79 €, johon sisältyy tuotteiden toimitus ulko-ovelle (kerrostalossa alaovelle). Tuotteiden sisäänkanto, asennus ja vanhan poisvienti ovat saatavilla erillisestä lisämaksusta. Asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä tilauksen jälkeen, jolloin voit lisätä tarvitsemasi palvelut tilaukseesi.
Tuotesaatavuus tilaushetkellä
Teemme parhaamme, että tuotteita on varastossa nopealla toimitusajalla läpi vuoden. Mikäli tilauksessa ilmenee toimitusongelmia, on asiakaspalvelumme yhteydessä sinuun puhelimitse tai sähköpostitse.

Toimitusaikaan vaikuttavat force major -tilanteet

Teemme parhaamme, että tuotteemme toimitetaan haluttuun osoitteeseen nopeasti ja tehokkaasti. Emme kuitenkaan pidä itseämme vastuullisena sellaisissa tilanteissa, joihin emme pysty vaikuttamaan, esimerkkinä mekaaniset katkokset, liikenneruuhkat tai äärimmäiset sääolosuhteet.

Verkkokaupan palautuskäytännöt


Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostoksiisi. Tarjoamme siksi tilaamillesi tuotteille 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa tuotteen, mikäli tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (myös pakkaus ja käyttöohjeet) ovat tallella.

Voit kokeilla ja tutkia verkkokaupastamme tilaamaasi tuotetta samalla tavalla kuin myymälöissä menettämättä palautusoikeuttasi. Käyttäminen on kuitenkin eri asia kuin kokeileminen. Jos tuote on otettu käyttöön niin palauttaessa on vastattava tuotteen arvon alentumisesta. Arvonalennus on vähintään 50% tuotteen ostohinnasta. Tuotteet tulee palauttaa alkuperäispakkauksissaan. Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, jonka kuluessa voit perua kaupan ilman erityistä syytä. 14 päivän peruuttamisajan laskeminen alkaa seuraavana päivänä siitä, kun olet saanut tavaran. Tilauksen tai palautettujen tuotteiden hinta korvataan tilauksen maksutavan mukaisesti joko pankkitilillesi tai luottokorttitilillesi.

 

Täytä aina palautusilmoitus
Mikäli haluat palauttaa tuotteen tai tehdä tuotevaihdon, täytä palautusilmoitus ja liitä se palautettavien tuotteiden mukaan. Muista ilmoittaa tilinumerosi, jotta voimme palauttaa rahat tilillesi. Pakkaa tuotteet huolellisesti ja vie paketti lähimpään postitoimipaikkaan. Pientuotteiden palautus on sinulle maksuton: kerro, että kyseessä on Tempur Suomi Oy:n asiakaspalautus. Jos palautat tilaamasi tuotteet Postin kautta, käytä Tempur Suomen asiakaspalautuskoodia 643441. Hyvitys maksetaan sinulle heti, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautetun tuotteen. Varaamme oikeuden laskuttaa isokokoisten tuotteiden palautuksesta 90 euroa. Mikäli teille on järjestetty nouto tuotteiden palautusta varten, ettekä ole paikan päällä luovuttamassa tuotteita noutopäivänä, veloitamme teiltä 60 euroa. Palautusoikeus ei koske tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi, esimerkiksi mittatilaustuotteet. Ongelmatapauksissa ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Voit täyttää sähköisen palautusilmoituksen ja tulostaa sen itse (A4-kokoinen pdf-tiedosto).

 

Tuotteen vaihto toiseen
Voit halutessasi vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen. Ole chatin välityksellä yhteydessä koulutettuihin nukkumisergonomian asiantuntijoihimme, niin he auttavat sinua valitsemaan itsellesi paremmin sopivan tuotteen. Täytä sen jälkeen sähköinen palautusilmoitus ja ilmoita siinä, mihin tuotteeseen haluat vaihtaa. Palauta tuote normaalina asiakaspalautuksena. Kun palautus saapuu meille, käsitellään vaihto automaattisesti. Jos uusi tuote on halvempi kuin alkuperäinen tuote, palautamme ylimääräisen summan ilmoittamallesi tilille. Jos taas uusi tuote on kalliimpi, on asiakaspalvelumme sinuun yhteydessä, jotta sopivasta maksutavasta voidaan sopia.

 

Vahingoittunut tuote
Jos tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, ota valokuvat sekä pakkauksesta että tuotteesta ja lähetä kuvat ja lisätiedot tilauksestasi asiakaspalveluumme osoitteeseen verkkokauppa@tempur.fi. Pystymme näin tekemään vahinkoilmoituksen kuljetusvauriosta puolestasi ja voimme lähettää sinulle korvaavaan tuotteen nopeammin. Säilytä aina vahingoittunut kuljetuspakkaus. Olethan kaikissa ongelmatapauksissa yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Väärä tai viallinen tuote
Joskus voi valitettavasti käydä inhimillinen erehdys ja matkaan lähtee väärä tuote. Jos olemme lähettäneet sinulle väärän tai viallisen tuotteen, olethan heti yhteydessä asiakaspalveluumme. Pystymme näin sopimaan palautuksesta sekä varmistamaan, että saat korvaavan tuotteen mahdollisimman pian.

 

Kaupanpäälliset

Jos tilauksesi mukana on tullut maksuton kaupanpäällinen ja kampanjan ehdot eivät tuotteiden palauttamisen jälkeen enää täyty, tulee sinun palauttaa myös kaupanpäällinen.

Kysymyksiä? Ota yhteyttä!

Asiakaspalvelumme auttaa kaikissa tieduisteluissa verkkokauppaamme liittyen. Ota yhteyttä sähköpostitse verkkokauppa@tempur.fi tai puhelimitse 050 560 8350. Voit myös ottaa meihin yhteyttä verkkosivujemme chatin kautta.